نرم افزار مهاجر بیان

انتقال سریع و آسان مطالب به blog.ir

«مهاجر» یک نرم افزار رایگان است که از تمام نوشته ها، نظرات و پیوندهای وبلاگ قدیمی کاربر به صورت هوشمند یک فایل پشتیبان تهیه می کند و به صورت خودکار همه آنها را به وبلاگ جدید کاربر در blog.ir منتقل می کند.

سرویس های مرتبط
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

نگارش ۲.۴ مهاجر در تاریخ نوزدهم تیر ماه برای علاقه مندان در دسترس قرار گرفت

برای استفاده از این نگارش ،  کافیست که نسخه نصب شده بر روی سیستم خود را اجرا نموده تا «مهاجر» عملیات به روز رسانی را به صورت خودکار انجام دهد.

امکاناتی که در این نگارش به «مهاجر» اضافه می شوند عبارت است از :

  • مهاجرت از بلاگر (و بلاگ اسپات)
    • انتقال مطالب ، به همراه تنظیمات مربوط به نظرات ، کلمات کلیدی و طبقه بندی موضوعی 
    • انتقال نظرات
    • انتقال صفحه های مستقل
  • بهبود سرعت و کاربری «مهاجر»

برای مهاجرت از وردپرس ، کافیست به شیوه زیر عمل کنید‌:

  1. با ورود به پنل مدیریت در بلاگر ،  یک فایل پشتیبان کامل از وبلاگ خود تهیه و ذخیره نمایید
  2. «مهاجر» را اجرا نمایید
  3. در صفحه تعریف مبدا ، در صورتی که نام کاربری و یا نام وبلاگ خود را به خاطر ندارید ، می توانید از نام های موقت استفاده نمایید.
  4. در هنگام دریافت اطلاعات ، صفحه ورود آدرس فایل نمایش داده خواهد شد. در این صفحه ، آدرس فایل پشتیبانی که از پنل بلاگر خود تهییه نموده اید را وارد نمایید.
  5. در بقیه موارد ، طبق راهنما عمل کنید.

نظرات  (۴۷)

  • پویا خیرانی
  • پس بلاگ اسکای چی میشه؟
    یعنی این سرویس رو بی بهره میزارید؟ نامشخص؟!
    عجب!یعنی ایجاد این کار برای بلاگ اسکای سخت تر از پرشین بلاگ بوده!
    برای بلاگ اسکای هم این قابلیت رو قرار بدید خواهشا
    سلام گرم به مدیران زحمت کش بیان.لطفا روزبلاگ رو هم در نسخه های بعدی قرار بدن.همچنیین دامنه های اختصاصی
  • پویا خیرانی
  • پس چرا جواب نمیدید؟
    پس بلاگ اسکای چی میشه؟
  • mohammad hosseini
  • ببخشید اگه ممکن هست سورس کد رو هم منتشر کنید خیلی ممنون
  • نیک پندار
  • درود
    ایا امکانش هسا که از پرشین بلاگ نیز به این وبلاگ نقل مکان نمود و مطالب قبلی را در اینجا باز نشر داد؟
    پاسخ:
    سلام
    بله، این امکان در نگارش ۲.۳ مهاجر اضافه شده است.
    جهت اطلاعات بیشتر به صفحه «امکانات مهاجر» مراجعه فرمایید.
    سلام نرم افزار بسیار خوبیه. من تونستم وبلاگم رو به این طرق از میهن بلاگ و بلاگفا به بیان منتقل کنم تنها مشکلی که دارم اینه که الان که میخوام دوباره اینکار رو بکنم با احراز هویت (اکانت بیان) مشکل دارم و با پیغام خطا مواجه میشم.
    نکته ی دیگه هم که وجود داره اینه که همه ی نظرات منتقل نمیشه، مثلا یکی از پستهام توی میهن بلاگ 81 نظر داره که تنها تعداد 14 تا از نطرات منتقل شده!
    اما در مجموع نرم افزار خیلی خوبیه بهتون تبریک میگم. و مطمئنا به مرور زمان کارایی برنامه بهتر میشه.
  • احمدرضا جعفری
  • من وبلاگم را از بلاگفا به اینجا منتقل کردم ولی متاسفانه کلمات کلیدی و موضوعات و پیوندها منتقل نشدند. مشکل از کجاست ؟
    پاسخ:
    سلام
    مشکل دسته بندی و برچسب مطالب بلاگفا در نگارش 2.5.2 برطرف شده و با اولین به روزنمایی «مهاجر» می توانید از این امکان استفاده نمایید.
  • محمد دهقانی
  • سلام ببخشید میشه در نسخه بعدی نرم فزار رزبلاگ هم اضافه کنید ممنون میشم
  • احمدرضا جعفری
  • چند باری برای شما کامنت گذاشته ام ولی متاسفانه نه جوابی دادید و نه منتشر کرده اید.
    من در انتقال از بلاگفا به بیان با مهاجر به مشکل برخوردم و کلمات کلیدی ، پیوندها و موضوعات منتقل نشد. دو بار این کار را کردم ولی هر دو بار همین مشکل وجود داشت در حالی که در امکانات این نرم افزار امکان انتقال موارد فوق ذکر شده است لطفاً پاسخ دهید
    با سپاس
    پاسخ:
    سلام
    مشکل دسته بندی و برچسب مطالب بلاگفا در نگارش 2.5.2 برطرف شده و با اولین به روزنمایی «مهاجر» می توانید از این امکان استفاده نمایید.
  • احسان رحیمی
  • الان میشه از مدیریت محتوای وردپرس مهاجرت کرد ؟
    با فایل برون ریزی شده؟
    پاسخ:
    مهاجرت از ورد پرس به کمک فایل export ی که از طریق سیستم مدیریت محتوا تولید می شود امکان پذیر است.
  • مهران ماندگار
  • سلام! ببخشید اگر بخوایم وبلاگی رو در بلاگفا با دامنه دات آی ار به اینجا منتقل کنیم میشه؟
    دوم، میشه به مرور پست ها رو بازنشر کرد؟ چون مسلما شما بهتر از من میدونید، به طور مثال اگر وبلاگی مطالبش هر روز در ساعات 10 و 11 آپ میشده و حالا 3 سال ارشیو مطالب وبلاگ دیگش یهویی ثبت بشه خب خیلی جالب نیست و اصلا برای من که تمام مطلبم رو روی گوگل پلاس بازنشر میکنم دیگه این کار غیر ممکن میشه؟

    میشه توضیح بدید..

    ممنونم.
    پاسخ:
    سلام
    به کمک «مهاجر» می توانید وبلاگ قدیمی خود را به بلاگ انتقال دهید ، اما فرایند مهاجرت اینگونه نیست که پست ها را به مرور زمان بازنشر کند.
  • رضا کوه نشین
  • سلام
    1- مهاجرت از بلاگ اسکای رو حتما هر چه سریعتر قرار بدید.
    2- نمیشه تم و قالب وبلاگهای قبلی که ازشون مهاجرت کردیم رو روی وبلاگ جدید قرار داد؟
    ممنون
    موفق باشید
    در پناه حق
  • پریچهر جنقی
  • سلام
    من نرم افزار رو دانلود و نصب کردم اما موقع اجرا این پیام میاد: "درحال بارگذاری" و بلاخره بعد از چند ساعت اجرا نمیشه
    ویندوز بنده7 هست 32بیت
    پیشاپیش ممنون
    پاسخ:
    سلام
    لطفا با واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.
  • محمد دهقانی
  • پس رزبلاگ چی میشه من الان 2 ماهه منتظرم تا نرم افزار مهاجر برای رزبلاگ هم فعال بشه تا بتوانم وبلاگم را به بیان تغیطر بدم
    سلام

    امکان مهاجرت برعکس در مهاجر وجود ندارد؟ یعنی از blog.ir مثلا به persianblog.ir؟
    پاسخ:
    سلام
    خیر
    با سلام...

    لطفا به نظراتی که مربوط به بلاگ اسکای هم هست توجه کنید...

    چرا این امکان برای بلاگ اسکای وجود نداره...؟
  • بهداد احمدی
  • بلاگ اسکای لطفا.

    پ.ن) اینکه به نظرات درباره بلاگ اسکای پاسخ داده نمیشه، معناش بی توجهی و به اصطلاح Ignore کردنه و بی احترامی، یا اینکه دارید روش کار می کنید، یا کلا برنامه ای براش ندارید؟
    پاسخ:
    سلام
    انشااله در فرصت مقتضی ، مهاجرت از بلاگ اسکای نیز امکان پذیر خواهد بود.
    سلام
    آقا دمتون گرم.
    واقعا کار ما رو راحت کردی.
    سلام
    فقط یه مشکلی هست لینک های که ما تو پست ها قرار دادیم وقتی منتقل میشن فقط به صورت متنه!
    پاسخ:
    سلام
    با تشکر از گزارش خطای شما.
    این مشکل در نگارش بعدی اصلاح خواهد شد.
    می خام بیام اینجا
    می شه برای بلاگ اسکای امکان انتقال رو فراهم کنید ؟؟

  • سید محمود میرافضلی
  • با سلام و احترام...از پرشین بلاگ چگونه می توان فایل ها را منتقل کرد؟ ممنون
    پاسخ:
    در حال حاضر ،‌ نرم افزار «مهاجر» تنها مطالب ، نظرات و صفحات مستقل را از پرشین بلاگ منتقل می کند.
  • مسعود رضانژاد فهادان
  • سلام علیکم!
    پس رزبلاگ چی میشه؟
    جواب، خواهشــــــــــــاً
    سلام من حدودا 1200 تا پست تو سرویس بلاگفا دارم
    http://par30royal.blogfa.com
    همه کارا رو انجام دادم اما مرحله آخر که فایلهای ذخیره شده رو میخواد به بلاگ بیان انتقال بده میگه: خطای داخلی نرم افزار لطفا با پشتیبانی تماس بگیرید!!!!!
    چرا ؟؟؟؟ لطفا جواب بدید؟؟؟
    به خاطر پستهای زیاد وبلاگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    لطفا جواب بدید دیگه؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    سلام
    لطفا با واحد پشتیبانی تماس بگیرید
    یک پیشنهادی دارم. چرا این کار رو تحت وب انجام نمیدین؟ به جای اینکه کاربر بیاد نرم افزار دانلود کنه و نصب کنه و ... بجاش این سیستم مهاجرت رو توی خود پنل کاربری پیاده کنید و همه ی عملیات روی سرورهای شما انجام بگیره. اینجوری دیگه دردسر سیستم عامل های مختلف و پیام های خطایی که ناشی از متفاوت بودن سیستم های کاربران میبینید نخواهید دید. کاربران هم مجبور نیستن توی این گرونی اینترنت این همه مگابایت دانلود کنن ;)
  • ادمین سایت
  • سلام ...!
    امکان انتقال از خود بلاگ ( Blog.ir ) به بلاگ وجود دارد ؟

    پاسخ:
    سلام
    لطفا به راهنمای بلاگ مراجعه فرمایید.
  • علیرضا توحیدی
  • سلام
    در قسمت اول ایجاد مهاجرت جدید که دریافت اطلاعات وبلاگ مبدأ هست، با وارد کردن نام کاربری و گذرواژه، با خطای صحیح نبودن اطلاعات وارد شده مواجه میشوم در صورتی که مطمئنم اطلاعات صحیح است.
    لطفا مرا راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر
  • سورو قدیم
  • سلام

    آیا امکان مهاجرت از CMSهایی مثل جوملا و دروپال هم امکان پذیر هست ؟
    برنامه ای برای این دیتابیس ها دارید
    پاسخ:
    سلام
    در حال حاضر ، امکان مهاجرت مستقیم از این سیستم وجود ندارد.
    با اینحال ،‌ اکثر CMS های پیشرفته امکان خروجی گرفتن با فرمت وردپرس یا بلاگر را ارائه می دهند و شما می توانید با استفاده از این خروجی ها ، اقدام به مهاجرت فرمایید.
  • مهدی یار بلدزاده
  • لطفا مهاجرت از لوکس بلاگ هم بذارین.ممنون
  • گلبرگ دانلود
  • سلام و عرض خسته نباشید به شما ،
    در آینده امکان مهاجرت به وردپرس وجود خواهد داشت یاخیر؟
    پاسخ:
    سلام
    خیر
    blogsky PLZ :'0
  • سعید حسینی
  • سلام میشه از رزبلاگ، بیایم اینجا ؟
    چن نفر دیگه این سوال رو پرسیدن
    جواب ندادید ...

    پاسخ:
    سلام
    متاسفانه هنوز امکان مهاجرت از رزبلاگ به مهاجر اضافه نشده است.
  • حسین کربلایی
  • سلام لطفا سیستم رزبلاگ رو اضافه کنید من سایتی روی رزبلاگ دارم با 2000 هزار مطلب میخواستم روی بیان بیارم مطالب رو ویک دامنه اختصاصی و امکانات اینجا روهم بخرم..باید چیکار کنم
  • محسن فاطمی
  • با سلام
    لطفا راهنمایی بفرمایید که چجوری میشه از بلاگ به وردپرس مهارت کرد،ممنون
    پاسخ:
    سلام
    مهاجر تنها برای مهاجرت از سایر وبلاگ ها به بلاگ طراحی شده است.
    سلام . از کانی وب هم میشه به بلاگ انتقال داد ؟!؟!
    پاسخ:
    سلام
    خیر
    سلام و خسته نباشید
    لطفا پارسی بلاگ رو هم اضافه کنید
    ممنون
    با سلام و خسته نباشید
    من پست هام رو از بلاگفا منتقل کردم، اما تقریباً از 400 پست فقط 100 تاش اومده، و برای بقیه این خطا رو گرفته که : امکان طبقه بندی موضوعات بیش از 20 تا وجود ندارد!!
    خواهشاً یا تعداد موضوعات رو بیشتر کنین و یا این که این امکان رو بذارین تا کلاً همه پست ها رو بدون طبقه بندی منتقل کنیم.
    سلام
     تازه با این سیستم اشنا شدم و همه دارن از محاسنش صحبت میکنن ولی  من به هیچ وجه حاظر نیستم مطالبی را که یک سال در رزبلاگ نوشتم بیخیال بشم وبیام سراغ بیان/ اگه میشه امکان این نرم افزار مهاجر را برای مدیران وبلاگ های رزبلاگ هم قرار بدید
  • گلبرگ دانلود
  • سلام میتونم از مطالبم بک آپ بگیرم ؟؟جرا جواب نمیدید اخه ... واقعا لازم دارم و گرفتارم
    چه پشتیبانی ضعیفی داره بیان الان من دومین نظرم رو دارم میزارم ...
    اصلا چرا نظرات رو پیگیری نمیکنید؟؟؟
  • فـاطـمـه نَـظـرى
  • چرا نمیشه مطالب رو از بلاگفا به اینجا انتقال داد ؟ :((
    پاسخ:
    سلام
    برای مهاجرت از بلاگفا ، می توانید از ابزار مهاجرت سریع که به تازگی راه اندازی شده استفاده نمایید.
  • هولدن کالفیلد
  • سلام
    جناب بنده از وبلاگم در پرشین بلاگ، با استفاده از مهاجر بک آپ گرفتم، کلید مهاجرت و نام وبلاگ و نام کاربری خودم رو که وارد میکنم، احراز هویت نمیکنه، حداقل نه بار ده بار چک کردم و تکرار کردم، الان باید چی کار کنم؟
    پاسخ:
    سلام
    لطفا راهنمای استفاده از مهاجر را به دقت مطالعه نمایید. در صورتی موفق به حل مشکل نشدید با واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.
  • سروش لکزایی
  • سلام
    برای مهاجرت از وردپرس ارور نام کاربری میده .
    لطفا چک کنید .
    پاسخ:
    سلام
    لطفا از صحت اطلاعات کاربری خود در بلاگ اطمینان حاصل نموده و سپس مجددا تلاش نمایید.
    در صورتی که این مشکل ادامه داشت با واحد پشتیبانی مهاجر تماس حاصل فرمایید
  • بهداد احمدی
  • درود.

    حدود یک سال از آپدیت 2.5 میگذره و تا به حال حتا برای آپدیت بعد زمان هم مشخص نکردید.
    ما بلاگ اسکای دار ها چه گناهی کردیم آخه...؟
  • محمد رضا عبدالهی
  • با سلام
    من نسخه پشتیبان از وبلاگم در بلاگفا رو دارم چه طوری میشه اون رو تو بلاگ اورد
    (مهاجرت کی دوباره باز میشه)
  • هادی مزارعی
  • سلام
    اگه میشه این امکان رو برای پارسا بلاگ هم بذارید
    ممنون میشم
  • هادی مزارعی
  • باسلام
    اگه میشه این امکان رو برای پارسا بلاگ هم بذارید
    باتشکر
    با سلام لطفا وبلاگ های loxblog.com را نیز پوشش دهید.
    لوکس بلاگ چی ؟؟!!؟؟
    لطفا امکان مهاجرت از لوکس بلاگ رو هم اضافه کنید..
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.